Монетизація пільг. Во скільки насправді обійдеться проїзд.

Монетизація пільг. Во скільки насправді обійдеться проїзд.

21.06.2019 14:48 | БЛОГИ

Наслухавшись від мера та його підлеглих про 200 тисяч маріупольських пенсіонерів та ще 30 тисяч інших пільговиків, які мають право безоплатного проїзду, та півмільярда гривень, які потрібні для монетизації цієї послуги, вирішили перевірити цифри, бо з власного досвіду вже вивчили, що «стопудову» інфу від влади треба ретельно перевіряти.

 

Щодо другої цифри (30 тис), відповідь від Департаменту соціального захисту населення майже підтверджує названу посадовцями кількість пільговиків, які згідно Постанови КМУ від 14 березня 2018 р. № 197, мають право на монетизацію, – 27,85 тис осіб.

 

А ось з першою цифрою якось незручно вийшло. Згідно відповіді Маріупольського управління Пенсійного фонду України, кількість пенсіонерів за віком, які мають право на безоплатний проїзд, на підставі Постанови КМУ від 17 травня 1993 р. N 354, станом на 01.01.2019 р. становить лише 135, 86 тис осіб. Ця цифра в півтори рази менша за ту, якою оперують посадовці.

 

А тепер порахуємо скільки обійдеться маріупольському платнику податків монетизація пільг на проїзд, тобто виплата живих грошей, як наразі робиться з субсидіями на комуналку.

 

Відповідно до Розпорядження Донецької ОДА від 07 травня 2019 р. № 474, щомісячна готівкова виплата у 2019 році становить 155,4 грн на одну особу. Далі арифметика: 27, 85 тис пільговиків + 135, 86 тис пенсіонерів = 163,7 тис осіб  * 155,4 грн. * 12 місяців = 305,3 млн. грн. Це приблизна сума, бо деякі категорії пільговиків мають право на подвійну компенсацію. Це хоч і у півтора рази більше ніж 190,0 млн., які у цьому році витратить міський бюджет на компенсацію ТТУ за перевезення пільговиків, але майже у двічі менше ніж півмільярда, якими лякають посадовці.

 

Ну і головне, по-перше, ці гроші підуть не на віртуальне перевезення пасажирів, а їх реально отримають мешканці Маріуполя і куди вони їх витратять, то їх справа. А по-друге, чим більше ми купуємо комунального транспорту, тим більше «порахують перевезених пільговиків» і тим більша компенсація буде потрібна для ТТУ. Наразі підписані договори на поставку 64 автобусів, а ще планується закупівля 72 тролейбусів, тобто кількість транспорту збільшиться на 76 відсотків, а кількість теоретично перевезених пільговиків і того більше. Таким чином, вже у 2020 році, компенсація для ТТУ не тільки зрівняється з 300 млн., необхідними зараз для монетизації, а й може дійти до півмільярда.

 

Так може замість кидання грошей у бездонну прірву збиткового ТТУ, надати їх безпосередньо містянам? Як на мене, це буде більш справедливо по відношенню до маріупольців, ніж запланована компенсація з бюджету перельотів до Києва.